FIRMAN ALLAH

Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNya, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.
(Surah Ar Ra’ad :12-13)

Selasa, 6 April 2010

Sekolah musnah dipanah petir

Berita Harian 2010/04/06

KUALA KRAI: Sebuah bangunan Sekolah Kebangsaan (SK) Peria di sini, musnah dalam kebakaran dipercayai akibat panahan petir, petang semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, kebakaran memusnahkan tingkat atas bangunan yang menempatkan bilik guru besar, pejabat pentadbiran, bilik guru, bilik kaunseling, dewan peperiksaan dan makmal sains. Tingkat bawah bangunan yang menempatkan lima bilik darjah tidak mengalami sebarang kerosakan, tetapi dijangka tidak dapat digunakan sehingga tahap keselamatan bangunan itu diperiksa sepenuhnya. Saksi yang juga buruh binaan, Salim Mohamad, 68, yang ketika itu berada 20 meter dari sekolah itu, berkata dia terlihat petir dan mendengar dentuman guruh yang kuat sebanyak tiga kali sebelum mendapati bumbung bangunan SK Peria terbakar.

Guru Besar SK Peria, Mohd Nor Hashim, berkata beliau dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh seorang buruh sebelum bergegas meninjau bangunan terbabit yang terletak 50 meter daripada dari kuarters guru.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Sekolahmusnahdipanahpetir/Article

Tiada ulasan:

Catat Ulasan