FIRMAN ALLAH

Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNya, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.
(Surah Ar Ra’ad :12-13)

Rabu, 2 April 2014

Pelajar parah dipanah petir



Pelajar parah dipanah petir
2 Apr 2014

Alor Gajah: Seorang pelajar lelaki tingkatan satu Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Ayer Paabas, di sini, parah akibat dipanah petir petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang, mangsa Johan Jasmin, 13, bersama lebih 200 pelajar lain sedang berjalan ke arah bangunan asrama sebelum dia rebah di atas padang sebaik terkena panahan petir.

Difahamkan, mangsa yang berada di tengah kelompok pelajar berkenaan rebah serentak dengan bunyi dentuman kuat petir menyebabkan tubuhnya menggigil serta mulutnya berbuih dan rambut berasap.

Dalam masa sama, mangsa dipercayai tidak sedarkan diri dalam keadaan mulutnya mengeluarkan cecair putih sebelum dihantar ke Hospital Alor Gajah sebelum dipindahkan ke Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Ketika kejadian cuaca cerah cuma kedengaran bunyi guruh beberapa kali sebelum guru bertugas mengarahkan pelajar beredar dari kawasan padang dan masuk ke bangunan asrama.

Jurucakap Hospital Melaka berkata, keadaan mangsa masih kritikal dan terpaksa menggunakan bantuan mesin pernafasan dan kini ditempatkan di ICU hospital berkenaan.

Pengarah Jabatan Pendidikan Melaka Md Rashid Husin mengesahkan kejadian dan berkata, pihaknya masih menunggu laporan penuh mengenai kejadian dari pihak pengurusan sekolah berkenaan untuk tindakan selanjutnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan