FIRMAN ALLAH

Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNya, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.
(Surah Ar Ra’ad :12-13)

Isnin, 21 Ogos 2017

Lelaki maut disambar petir




Lelaki maut disambar petir
12 Ogos 2017

HULU TERENGGANU - Seorang lelaki yang mencari rezeki sebagai pengumpul barang terpakai maut disambar petir di tempat pembuangan sampah di Batu 22 (Jalan Ajil - Kuala Berang), di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, mangsa, Mat Junoh Mamat,51, daripada Batu 21, Kg Merbau Pulas, Ajil ditemui telah meninggal dunia oleh anaknya sendiri yang keluar mencari mangsa  setelah bapanya tidak pulang ke rumah sebagaimana waktu sepatutnya.

"Lebih kurang 7.25 petang(11Ogos11), pihak polis telah terima panggilan telefon daripada orang awam menyatakan terjumpa mayat seorang lelaki di tempat pembuangan sampah di Batu 22.Pemeriksaan awal polis mendapati terdapat kesan melecur pada kulit di bahagian leher, tangan dan perut mangsa.

"Sementara itu, berdasarkan keterangan keluarga Mat Junoh, mangsa dikatakan keluar bekerja pada jam 8 pagi semalam (kelmarin) dan  kebiasaannya akan pulang ke rumah sekitar jam 5 petang. Namun, pada hari kejadian mangsa tidak pulang-pulang ke rumah meskipun sudah senja.

"Anak mangsa, Sabri Mat Junoh telah keluar mencari di kawasan pelupusan sampah berkenaan sebelum menemui ayahnya telah meninggal dunia dalam keadaan terlentang berdekatan dengan sebuah pondok di tempat kejadian.

"Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Hulu Terengganu dan hasil bedah siasat dijalankan jam 10 pagi tadi(semalam) disahkan sebab kematian adalah disambar petir.

"Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut. Polis juga menasihatkan orang ramai supaya lebih berhati-hati dan turut peka pada keadaan cuaca bagi elakkan sebarang perkara tidak diingini," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan