FIRMAN ALLAH

Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNya, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.
(Surah Ar Ra’ad :12-13)

Isnin, 21 Ogos 2017

Lelaki maut disambar petir




Lelaki maut disambar petir
Sabtu, 24 Jun 2017
           
MACHANG: Seorang lelaki maut, manakala dua cedera akibat disambar petir ketika melapah lembu di Padang Kampung Lalang Luas, Pulai Chondong, di sini, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang tadi, mangsa, Hilmi Hassan, 32, bersama enam rakannya disambar petir ketika melapah seekor lembu untuk persiapan menyambut Aidilfitri.

Empat lagi berusia antara 37 tahun dan 55 tahun tidak cedera.

Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan Dzulkifli Ab Ghani, berkata mangsa meninggal dunia di di tempat kejadian, manakala dua mangsa yang cedera, termasuk kanak-kanak berusia 10 tahun dirawat di Hospital Machang.

"Mayat mangsa dibawa Hospital Machang untuk bedah siasat. Kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR)," katanya ketika dihubungi, sebentar tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan