FIRMAN ALLAH

Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNya, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.
(Surah Ar Ra’ad :12-13)

Khamis, 14 Jun 2012

SK Penambang nyaris terbakar disambar petir

KOTA BHARU 13 Jun 2012 - Sekolah Kebangsaan (SK) Penambang, Jalan Pantai Cahaya Bulan (PCB) dekat sini nyaris terbakar selepas disambar petir sebanyak dua kali petang semalam.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku kira-kira pukul 6 petang ketika hujan lebat yang diselang-seli dengan petir.

Difahamkan, asap yang keluar daripada kayu di bahagian bumbung bilik muzik di tingkat tiga blok utama sekolah itu hanya disedari oleh seorang murid yang tinggal berhampiran pada sebelah malam, beberapa jam selepas hujan berhenti.

Kanak-kanak itu kemudian memaklumkan perkara tersebut kepada seorang pengawal keselamatan sekolah yang telah menghubungi pasukan Bomba dan Penyelamat untuk bantuan.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Mohamad Hassan berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pukul 11.16 malam dan tiba di lokasi kira-kira tujuh minit kemudian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan