FIRMAN ALLAH

Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNya, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.
(Surah Ar Ra’ad :12-13)

Selasa, 8 Mei 2012

Orang ramai, penumpang gempar


LAPANGAN Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa, Kota Bharu gempar apabila kepulan asap keluar dari bangunan lapangan terbang itu kelmarin.

8 Mei 2012 KOTA BHARU – Keadaan di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa di sini gempar apabila kepulan asap keluar daripada pendingin hawa yang terletak di tingkat satu berhampiran sebuah restoran makanan segera petang kelmarin.

Kejadian yang berlaku pada pukul 6.27 petang itu dikatakan berpunca daripada suis kawalan pendingin hawa yang disambar petir.

Menurut Pengurus Malaysia Airport Berhad (MAB) Pengkalan Chepa, Jefri Ramli, sebagai langkah berjaga-jaga, orang ramai dan penumpang diarah mengosongkan bangunan lapangan terbang tersebut.

Katanya, arahan itu dikeluarkan bagi membolehkan pihak keselamatan serta Jabatan Bomba dan Penyelamat menjalankan pemeriksaan bagi mengetahui punca kejadian.

“Sebagai langkah berjaga-jaga kami mengarahkan orang ramai mengosongkan bangunan lapangan terbang itu selama 30 minit.

“Operasi lapangan terbang itu berjalan seperti biasa selepas itu,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan