FIRMAN ALLAH

Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNya, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.
(Surah Ar Ra’ad :12-13)

Khamis, 5 April 2012

Terkejut rakan maut

Terkejut rakan maut
5 April 2012

SERDANG: “Ketika mahu mengambil barang di bawah pokok, tiba-tiba satu panahan kilat menyambar menyebabkan saya pengsan,” kata Muhammad Yusop Samah, 16, mangsa panahan kilat bersama dua rakannya termasuk seorang meninggal dunia dalam kejadian di padang A, Universiti Putra Malaysia (UPM), petang kelmarin.

Muhammad Yusop anak pertama daripada tiga beradik itu berkata, kejadian yang berlaku jam 2.45 petang itu terlalu pantas kerana sebelum itu dia bersama rakan-rakan lain bermain bola sepak dalam satu kejohanan dan bersiap sedia untuk pulang ke sekolah di Seksyen 16, Shah Alam.

Katanya, ketika mereka bertiga duduk mencangkung untuk mengambil barang, tiba-tiba satu panahan kilat menyamar menyebabkannya pengsan, manakala rakannya yang meninggal dunia, Muhammad Mustaqim Muhammad Kamarul, 16, tidak sedarkan diri.

“Selepas terkena kilat saya terjatuh ke tanah dan kepala terhantuk ke akar pokok menyebabkan kecederaan di kepala dan tengkuk.

“Seorang lagi rakan cedera ringan dan mendapat rawatan pesakit luar,” katanya ketika ditemui di Hospital Serdang (HS), semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Terkejutrakanmaut/Article/index_html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan